Bureau Opklopper kreeg van Happy Earth een bijzondere uitdaging: binnen 2 weken en tegen klein budget een volledig nieuwe Shopify webshop. Er moest hard en snel gewerkt worden om de deadline en verwachtingen te halen en het is gelukt!
Happy Earth wil met zijn productlijn en nieuwe Shopify webshop een dosis optimisme en vrolijkheid brengen aan de consument én planeet. Dat doen ze door 100% natuurlijke ingrediënten te gebruiken. Wat ook nog eens bijzonder is aan dit merk is dat de verpakkingen bestaan uit 100% gerecycled plastic, plasticvrij of gemaakt van biologisch afbreekbaar kurk. Ze produceren in Nederland met 100% groene energie. Opklopper is geel, maar onze lievelingskleur was na de ontwikkeling van deze nieuwe Shopify webshop heel groen!
Een korte deadline maakt een strak proces extra belangrijk.
We zijn begonnen met het bepalen van de scope. Gezien de korte deadline, hebben we bepaald wat de must-haves en wat de nice-to-haves zijn.
Er is een strakke planning bepaald, waarbij bepaalde onderdelen tegelijkertijd opgestart werden. De content was nog niet beschikbaar, maar om snel te kunnen leveren waren we al begonnen met de ontwikkeling.
De feedback rondes waren kort en er werd gelet op wat nu opgepakt moest worden en wat later, zelfs na lancering, ook verbeterd mocht worden.
De lancering was snel, daarom was het extra belangrijk om klaar te staan voor nazorg. Gelijk na lancering is er gekeken naar verbeteringen en mogelijke aanpassingen.
Ondanks beperkt budget en tijd is het mogelijk een solide webshop te lanceren. In de praktijk is het verstandiger te beperken op slechts één van drie componenten van een project: tijd, budget en scope.
Klaar voor de zoete inval? Laten we van start gaan! Wij garanderen altijd een reactie binnen een etmaal.
Ps. Lukt het ons niet? Dan trakteren we op taart!