WooCommerce en Shopify; beide wereldspelers op het gebied van e-commerce. Shopify beheert bijna 3 miljoen online winkels en WooCommerce geeft aan het populairste e-commerce platform van dit moment te zijn. De vraag die rijst: welk platform werkt beter voor jouw bedrijf en waarom?
Shopify is een van de meest geliefde e-commerce platforms. Het is een krachtig, betrouwbaar en gebruiksvriendelijk platform en biedt unieke templates en een zeer goede klantenservice aan. Daar tegenover staat WooCommerce. Een slimme e-commerce plug-in die elke website dat gebouwd is met het CMS Wordpress, verandert in een krachtige webshop. Daarnaast is het een open-source platform en daarmee gratis te installeren. In dit artikel vergelijken we beide platforms, zodat je de beste keuze kunt maken voor jouw bedrijf.
Opklopper is een Shopify bureau dat zich oorspronkelijk, in zijn jongere jaren, specialiseerde in de ontwikkeling en het beheer van webshops en website gebouwd met WordPress. We hebben ondertussen meer dan 1.000 webshops gelanceerd, dat is dan ook de reden dat uitgerekend wij graag deze analyse voor je doen en met je delen.
Opmerking: dit is een ‘levend’ document dat we wekelijks uitbreiden en updaten!
Shopify of WooCommerce?
Wanneer je over weinig technische kennis beschikt, maar wel in een korte tijd een website wilt ontwikkelen, dan is Shopify de beste keuze. Het platform biedt 24/7 ondersteuning, neemt ingewikkelde zaken, zoals beveiliging en hosting, voor je uit handen en biedt eenvoudig aanpasbare templates aan.
Is maatwerk voor jou belangrijk en vind je het niet erg om daarvoor extra werk te verrichten? Dan kies je voor WooCommerce. Je moet weliswaar technische kennis in huis hebben, maar zeker voor grootschalige webshops of wanneer je verkoopt in verschillende regio’s, past dit platform beter bij je wensen.
In onderstaande tabel vind je de verschillende voor- en nadelen per platform:
Shopify | Woocommerce | |
---|---|---|
Gebruiksgemak Winnaar: Shopify | Shopify omvat hosting en beveiliging. Daarnaast hoef je niet te kunnen coderen om een succesvolle webshop te ontwikkelen. | WooCommerce is niet geschikt voor beginners. Wanneer je via WooCommerce een webshop wilt ontwikkelen, is enige kennis van coderen vereist. |
Ontwikkeltijd Winnaar: Shopify | Shopify ondersteunt je tijdens het volledige proces, wat ervoor zorgt dat je snel live kunt. | WooCommerce is maatwerk. Je kunt een unieke webshop ontwikkelen, maar dit is een grote tijdsinvestering. |
Design en thema’s Winnaar: Shopify | Met 70 betaalde thema’s biedt Shopify een betere uitstraling dan WooCommerce. | WooCommerce is een open-source platform en biedt grenzeloze mogelijkheden op het gebied van webdesign. Dit blijft echter maatwerk. |
Verkoopfuncties Winnaar: Shopify | Shopify biedt ingebouwde functies voor verlaten winkelwagentjes, kortingscodes, onbeperkte producten, blog en meer dan 100 betalingsopties. | Voor toegang tot verkoopfuncties zijn plug-ins en extensies vereist, waarvan sommige kosten met zich meebrengen. |
Plug-ins en integraties Winnaar: WooCommerce | Shopify beschikt over een app store met meer dan 3.200 apps. Dit komt echter lang niet in de buurt van de grootte of kwaliteit die WooCommerce in dit geval biedt. | WooCommerce is ontworpen op basis van plug-ins en extensies. Ze bieden meer dan 55.000 opties aan. |
Marketingtools Winnaar: Shopify | Shopify heeft een multichannel integratie. Kanalen zoals Amazon, Facebook, eBay en Pinterest zijn ingebouwd. | Alle marketingtools zijn beschikbaar via plug-ins en extensies. |
Betalingsopties en transactiekosten Winnaar: WooCommerce | Shopify is het enige platform dat transactiekosten vraagt, tenzij je gebruikt maakt van Shopify Payments. | WooCommerce vraagt geen transactiekosten voor betalingen van derden, hiermee heeft het een betere prijs/kwaliteit-verhouding. |
SEO Winnaar: WooCommerce | De SEO-functies van Shopify zijn redelijk, maar niet vergelijkbaar met wat WooCommerce te bieden heeft. | WooCommerce biedt zeer goede plug-ins en handleidingen om je website volledig SEO-proof te maken. |
Beveiliging Winnaar: Shopify | SSL-certificaat en PCI-DSS-compatibel. | Je dient zelf alle relevante verkoop certificaten aan te schaffen. |
Klantenservice Winnaar: WooCommerce | Shopify biedt 24/7 ondersteuning en lost al je problemen op. | WooCommerce biedt 24/7 live chat en telefoon en beschikt over een uitgebreid kenniscentrum. |
Kosten Winnaar: WooCommerce | Shopify biedt dure apps aan, waardoor de kosten uiteindelijk hoog oplopen. | Uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. WooCommerce is gratis te installeren en de extensies zijn goed geprijsd. Hierdoor kan je meer functies toevoegen tegen lage kosten. |
Gebruiksgemak: Shopify of WooCommerce?
Shopify is gebruiksvriendelijker dan WooCommerce
Als we Shopify met WooCommerce vergelijken op basis van gebruiksgemak, zien we dat Shopify toegankelijker is. WooCommerce is een technisch platform, waarbij een zeker kennisniveau vereist is om goed aan de slag te kunnen. Shopify begrijpt daarentegen iedere leek en vereist geen kennis van coderen.
Dit is wat Shopify gebruikers over het platform zeggen:
“Als je eenmaal bekend bent met Shopify, is het relatief eenvoudig om een van de elementen op de pagina aan te passen.”
“Als je een groot aantal producten wilt verkopen en niet zoveel controle over het webdesign hoeft te hebben, dan is Shopify een goede optie.”
Shopify is een gehost e-commerce platform. Dit betekent dat het platform het grootste deel van de technische kant voor zijn rekening neemt. Van de domeinnaam en hosting tot aan beveiligingscertificaten (SSL), Shopify regelt het voor je. Daarnaast is een bijkomend voordeel dat je met Shopify geen software hoeft te installeren, beheren of updaten. Je hoeft je ook geen enkele zorgen te maken over beveiliging of back-ups.
WooCommerce vereist meer werk. Je moet zelf de webhosting en beveiliging inkopen. Wanneer je gebruik maakt van WooCommerce, raden we aan om HostEasy te gebruiken. De speciale WooCommerce abonnementen van Hosteasy worden geleverd met handige functies, zoals automatische installatie, een gratis domeinnaam en een SSL-certificaat. De voordelen van HostEasy zijn:
- Automatische installatie van WooCommerce
- Gratis domeinnaam en SSL-certificaat
- Vooraf geïnstalleerd thema
- 24/7 ondersteuning van WordPress experts
Met welk platform bouw je sneller een website?
Iedere ondernemer wil snel aan de slag. Een website die snel ontwikkeld kan worden krijgt de voorkeur, maar moet niet afdoen aan de kwaliteit. Via Shopify bouw je sneller een website dan met WooCommerce. Zeker wanneer je over weinig technische kennis beschikt, raden we aan om voor Shopify te kiezen. Shopify bestaat uit een gemakkelijk systeem, waarmee je thema’s uitkiest en bewerkt en stelt je hiermee in staat om eenvoudig een website naar wens te ontwikkelen.
Wie meer tijd heeft en het ontwikkelen van een website eerder als proces ziet, kan ook kiezen voor WooCommerce. Een webshop bouwen via dit platform is een creatief project en vraagt om veel maatwerk. Dit betekent dat je niet direct aan de slag kan met de verkoop op grote schaal, maar met de tijd wel de website van je dromen maakt. Een service die je hierbij ondersteunt en tijd bespaart is Bluehost. Dit omvat zowel hosting, WordPress installatie en 24/7 klantenondersteuning.
Kortom, Shopify is de beste keuze als het gaat om de snelheid waarmee de website gebouwd wordt. WooCommerce vereist een hogere technische kennis en ondersteunt je niet altijd waar nodig. Shopify is daarentegen een eenvoudig te gebruiken tool en is bij uitstek geschikt als je weinig technische kennis hebt en snel aan de slag wilt. Het platform combineert krachtige e-commerce functies met een snel installatieproces en is daarmee een toegankelijke manier om je webshop te starten.
Wil je volledig ontzorgd worden in de ontwikkeling van je nieuwe Shopify webshop? Onze Shopify experts gaan snel voor je aan de slag, zodat jij het web kan gaan veroveren. Dankzij ons kleine team, zijn wij snel en flexibel!
Op welk platform vind je de beste thema’s en templates?
Een goed webdesign bepaalt mede het succes van je webshop. WooCommerce en Shopify bieden beide stijlvolle thema’s en templates aan met een professionele uitstraling. Benieuwd op welk platform je de beste thema’s vindt? Lees hieronder de vergelijking.
Shopify beschikt over een thema shop met meer dan 70 gratis en betaalde templates waaruit je kunt kiezen. Wanneer je alle variaties daarbij optelt, zijn dit er zelfs meer dan 100. Aangezien Shopify zich specifiek op e-commerce richt, zijn de thema’s hier ook op ingericht. De premium templates beginnen vanaf €140. Deze kosten zijn misschien wat aan de hoge kant, maar zijn eenmalig een investering in je bedrijf met als doel meer inkomsten te genereren. Heb je geen budget tot je beschikking? Kies dan voor een van de gratis thema’s.
WooCommerce biedt het instap thema, Storefront, aan. Een clean en fris thema, dat volledig responsief is op mobiele apparaten. Hoe goed het webdesign er uiteindelijk uitziet, hangt af van de tijd die je erin steekt en je technische vaardigheden. Naast Storefront, worden er door ontwerpers ook speciaal ontwikkelde WooCommerce thema’s gemaakt. Een voorbeeld hiervan is ThemeForest, waarin je meer dan 1.000 e-commerce templates kunt bekijken.
Welk platform biedt de beste verkoopfuncties?
Met zowel Shopify als WooCommerce kun je een succesvolle webshop runnen. Zeker als je net van start gaat, kom je met beide platforms uit de voeten. De verschillen zitten ‘m met name in de standaard verkoopfuncties die de platforms aanbieden. De belangrijkste lichten we hieronder kort uit.
1. Herstellen van een verlaten winkelwagentje
Een standaard functie binnen Shopify, die je niet terugvindt op WooCommerce, is het herstellen van een verlaten winkelwagentje. Deze functie is van groot belang, zodat klanten hun winkelwagentje niet verlaten zonder hun gegevens te hebben ingevuld. Daarnaast biedt het de mogelijkheid om een herinneringsmail naar klanten te sturen, zodat zij hun bestelling alsnog afronden. Op deze manier zorg je ervoor dat je niet onnodig omzet misloopt.
2. Multichannel verkopen
Zowel Shopify als WooCommerce maken het mogelijk om te verkopen op Amazon, eBay, Instagram en Facebook. Het verschil zit in de kosten. Shopify brengt geen extra kosten met zich mee, terwijl WooCommerce €79 vraagt voor de installatie (met uitzondering van Facebook).
3. Verzending
Een probleemloze verzending is voor consumenten van ongekend belang. Het kan je succes maken of breken. Met beide platforms kun je gratis verzenden en internationaal verkopen, maar Shopify gaat een stap verder. Het platform heeft partnerschappen met USPS, DHL Express, UPS en Canada Post, zodat je niet meer op zoek hoeft naar een eigen koerier.
Conclusie
Shopify is een platform met veel geïntegreerde e-commerce tools. Je krijgt hiermee alle handvatten aangereikt om succesvol online te verkopen. De volgende functies vind je standaard terug:
- Herstellen van een verlaten winkelwagentje
- Kortingscodes
- Onbeperkt aantal producten
- Website en blog
- Meer dan 100 betalingsopties
- De meeste functies die Shopify aanbiedt, kosten via WooCommerce geld. Een voorbeeld hiervan is het accepteren van betalingen van Autorize.net.
- Een groot voordeel van Shopify is het feit dat de functies zijn ingebouwd. Je kunt dus direct van start, zodra je je hebt aangemeld. Dit is voor veel verkopers een doorslaggevende factor.
WooCommerce heeft ook een aantal goede functies in het pakket:
- Geïntegreerd blog
- Veel maatwerk mogelijk op het gebied van design en lay-out
- Mogelijkheid om producten te embedden en af te rekenen op een groter aantal winkelpagina’s
- Binnen één klik terugbetaling aan klanten
Op welk platform vind je de beste plugins en integraties?
Op het gebied van plugins en integraties is WooCommerce de absolute winnaar. WooCommerce is een open-source software, wat kortweg inhoudt dat het voor de meeste functies afhankelijk is van plugins. Het is daarom ook niet zo gek dat het platform hierin excelleert.
Met apps en plugins voeg je meer kwaliteiten toe aan je website. Beide platforms bieden applicaties aan voor extra functionaliteiten op het gebied van verzending, SEO en marketing. Op WooCommerce vind je meer dan 50.000 plugins, waardoor je zonder al te veel beperkingen een op maat gemaakte website bouwt.
Shopify heeft daarentegen meer dan 1.200 gratis en betaalde apps van hoge kwaliteit. Zie je door de bomen het bos niet meer en weet je niet welke van de 1.200 apps bij jouw webshop passen? Controleer de recensies of laat je adviseren door een van onze Shopify experts. Wij denken graag mee over het ontwikkelen van je website en helpen je om de volle potentie uit je Shopify website te halen.
Op welk platform vind je de beste marketingtools?
Wanneer de basis van je bedrijf staat, is het tijd om te groeien. Marketingtools zorgen ervoor dat je de juiste klanten bereikt en kunt vertellen over je nieuwe product of dienst. Op Shopify vind je de beste marketingtools. Het biedt indrukwekkende marketingfuncties aan, zoals het verkopen via meerdere kanalen. Op deze manier is het mogelijk om je bedrijf te laten zien aan miljoenen mensen op sociale media. WooCommerce beschikt daarentegen enkel over plug-ins en is daarmee een minder geschikte keuze.
E-mailmarketing
Shopify maakt het mogelijk om talloze e-mailcampagnes uit te voeren, dankzij de apps Seguno en Constant Contact. Via WooCommerce voer je e-mailcampagnes uit via plug-ins. Het biedt de integratie met MailChimp aan, zodat je eenvoudig gepersonaliseerde e-mailcampagnes kunt verzenden.
Sociale media integratie
Via Shopify verkoop je via meerdere kanalen, en kun je jouw winkel integreren met Facebook, Amazon, eBay en Pinterest. Het is ook mogelijk om hierop te adverteren. Hiermee bereik je een nieuw online publiek, zonder extra set-up kosten. WooCommerce biedt ook een integratie met Amazon, eBay en Instagram aan, maar brengt hiervoor €79 in rekening. Met uitzondering van Facebook, waarop het wel mogelijk is om kosteloos een business account aan te maken.
Welk platform biedt betere betalingsopties aan?
Wanneer je begint met online verkopen, ga je op zoek naar de beste betalingsopties voor je klanten. Zowel WooCommerce als Shopify bieden meer dan 100 betalingsopties aan. Toch doet WooCommerce het net iets beter en brengt geen transactiekosten in rekening. Bij Shopify betaal je wel extra kosten, tenzij je gebruik maakt van Shopify Payments. Zeker wanneer je grote hoeveelheden producten verkoopt, is WooCommerce de betere keuze.
De betalingsopties zijn ingebouwd of toegevoegd via integraties. De belangrijkste zijn:
- Stripe
- PayPal
- Creditcards en betaalpassen
- Apple Pay
- Square
De verschillende betalingsopties komen met verschillende transactiekosten. Controleer deze van tevoren, voordat je een keuze maakt. Zo rekent Shopify bijvoorbeeld 2% per transactie als je een optie gebruikt van een derde partij. Wanneer je deze kosten wilt beperken, is het aan te raden om up te graden naar een duurder Shopify abonnement. Ook kun je de opties verwijderen en alleen Shopify Payments aanbieden.
In tegenstelling tot Shopify brengt WooCommerce geen transactiekosten in rekening bij externe betalingsopties. Er zijn hierbij nog steeds bankkosten van toepassing, evenals de kosten van een betalingsproviders, zoals PayPal. Verkoop je veel producten en wil je niet met Shopify Payments werken? Dan is WooCommerce de goedkopere optie.
Met welk platform behaal je de beste SEO resultaten?
Middels SEO, ook wel zoekmachine optimalisatie, zorg je ervoor dat klanten je website goed vinden. Wanneer je website hoog eindigt in de zoekresultaten (bijvoorbeeld Google), komen er relevante bezoekers op je website via veelgebruikte zoektermen.
Zowel WooCommerce als Shopify zijn beide sterke e-commerce platforms en bieden ondersteuning voor het verbeteren van je zoekposities. WooCommerce is gebouwd op basis van code, die is geoptimaliseerd voor SEO en geïntegreerd met WordPress. Dit komt samen met een indrukwekkende reeks van SEO plugins. Op deze manier is het mogelijk om gedetailleerde meta beschrijvingen en titels aan je pagina’s toe te voegen en de zoekmachine te vertellen waar de pagina’s over gaan. Een van de betere functies is de mogelijkheid tot het aanpassen van de URL’s, zodat gebruikers de pagina’s nog makkelijker kunnen vinden.
Beide platforms bieden apps en integraties die je website een boost geven. Yoast is de SEO plugin van WordPress en is heel eenvoudig in gebruik. Het geeft je per pagina een advies en dient als een echte SEO-expert. WooCommerce beschikt bovendien over een groter aantal plugins dan Shopify.
Shopify voegt met de tijd steeds meer SEO plugins toe aan de App Store. Een prettige tool is de kosteloze SEO Booster. Deze tool scant je winkel en biedt oplossingen aan voor specifieke problemen. Daarnaast zorgt Shopify ervoor dat je eenvoudig SEO informatie aan je website toevoegt. Denk hierbij aan het toevoegen van beschrijvingen en titels aan afbeeldingen, producten en pagina’s.
Al met al, loopt WooCommerce op het gebied van SEO voor op Shopify. Het geeft je toegang tot een groot aantal uitstekende SEO plugins en biedt verschillende ondersteuning aan voor het verbeteren van je SEO resultaten. Shopify beschikt over een kleiner aantal applicaties, en is daarmee een minder logische keuze wat betreft SEO.
In de blogpost 'Shopify versus WordPress: Wat is beter voor SEO? ’ doen we een volledige analyse van de twee platforms en bepalen we de winnaar!
Ben je eigenaar van een Shopify website en wil je het meeste uit je SEO halen? Onze Shopify experts hebben jarenlange ervaring en weten hoe ze de volle potentie uit het platform halen. Neem contact met ons op, dan gaan we samen aan de slag!
Welk platform biedt de meeste beveiliging?
De beveiliging van je website is van essentieel belang voor e-commerce bedrijven. Niet alleen omdat je betalingen van klanten verwerkt, maar ook omdat je in het bezit bent van een groot aantal persoonlijke gegevens.
Shopify neemt de volledige beveiliging voor je uit handen. Het is een gehost e-commerce platform en handelt daarom beveiligingsinbreuken voor je af en zorgt dat je website beveiligd is tegen hackers. WooCommerce werkt met WordPress en is self-hosted. Dit betekent dat er geen ingebouwde beveiliging is en je hier zelf volledig verantwoordelijk voor bent.
Het belang van een SSL certificaat
SSL staat voor Secure Sockets Layer en is verantwoordelijk voor de beveiliging van je website. Op deze manier kunnen cybercriminelen niet bij de persoonlijke gegevens komen. Shopify beschikt over een ingebouwde SSL. Dit is te zien aan het hangslot dat naast de URL verschijnt. Het hebben van een SSL certificaat komt met een aantal belangrijke voordelen:
- Beveiliging van de verwerkte betalingen en persoonlijke gegevens van klanten.
- Google weegt het mee als factor voor een goede website en het bevordert hiermee je zoekmachine resultaten.
- Bezoekers weten op deze manier dat je website veilig is, wat weer leidt tot meer sales.
WooCommerce beschikt niet over een ingebouwde SSL. Het is onderdeel van het open-source platform WordPress en je bent hierdoor zelf verantwoordelijk voor het aanschaffen van een SSL certificaat. Dit kun je doen via je hostingprovider. Wanneer je je aanmeldt bij zo’n partij (bijvoorbeeld Bluehost) krijg je er meestal een gratis SSL certificaat bij.
PCI-DSS voor creditcardbetalingen
Naast het SSL certificaat moet je rekening houden met de Payment Card Industry Data Security (PCI-DSS). Hierdoor is het mogelijk om via je website creditcardbetalingen te accepteren in overeenstemming met de wettelijke voorschriften.
Shopify voldoet volledig aan PCI-DSS. Je hoeft niets in te stellen en kunt direct beginnen met het verwerken van creditcard- en pinbetalingen. WooCommerce is daarentegen niet automatisch compatibel met PCI-DSS, maar je kunt dit wel eenvoudig aanpassen.
Shopify zorgt voor een goed beveiligde website
Shopify biedt over het algemeen betere beveiligingsfuncties aan dan WooCommerce. Het is een gehost platform en ontzorgt volledig op het gebied van beveiliging. Shopify wordt geleverd met een SSL certificaat en is PCI-DSS compatibel. Met WooCommerce zul je zelf een SSL moeten aanschaffen en de PCI-DSS moeten instellen. Op het gebied van beveiliging is Shopify dus absoluut de betere keuze.
Wil je meer weten over het beveiligen van je Shopify website? Wij zorgen ervoor dat je website uitstekend werkt en je geen enkele zorgen hebt over veiligheid. Ga aan de slag met onze enthousiaste Shopify experts en neem direct contact op!
Veelgestelde vragen over WooCommerce
Wat is een van de grote voordelen van WooCommerce?
Dankzij de duizenden plug-ins die WooCommerce aanbiedt, is er voor ieder probleem wel een oplossing te vinden. Dit maakt het mogelijk je bedrijf precies te runnen, zoals jij wilt.
Past WooCommerce bij mijn bedrijf?
WooCommerce is geschikt voor bedrijven die hard groeien en in grote hoeveelheden producten verkopen.
Hoe lang duurt het om een website te maken?
Dit verschilt per bedrijf, maar een eenvoudige website bouw je binnen een week.
Hoe toegankelijk is WooCommerce?
Om met WooCommerce aan de slag te gaan heb je voorkennis nodig. Het platform probeert het proces zo eenvoudig mogelijk te maken en biedt ondersteuning, maar technische kennis is vereist. Zolang je de tijd en motivatie hebt om dit te leren, komt het goed.
Migreren van WooCommerce naar Shopify: hoe gaat dat in zijn werk?
We helpen je graag met de migratie van WooCommerce naar Shopify, lees hier meer over deze dienst.
Wat moet je weten voordat je begint met WooCommerce?
Controleer altijd vooraf of het platform waarmee je gaat werken de juiste betalingsopties voor jouw bedrijf aanbiedt. Betalingsopties zijn van cruciaal belang voor je online verkopen en kunnen de groei van een bedrijf enorm beïnvloeden.
Veelgestelde vragen over Shopify
Waarom moet je kiezen voor Shopify?
Shopify is een ongelooflijk krachtig verkoopplatform. Waar andere platforms veel tijdelijke oplossingen bieden met beperkte analysemogelijkheden, biedt Shopify zeer gedetailleerde analyses aan en beschikt het over een robuust app systeem. Bovendien zijn de integraties van Shopify ongeëvenaard en is het de standaard tool geworden voor e-commerce web developers.
Hoelang duurt het om een website te maken via Shopify?
Een website maken via Shopify kan in principe direct. Wanneer je de website zelf maakt, kost het meestal een paar maanden voordat de website volledig af is. Veel van de tijd zit in het leren kennen van het platform en het bepalen van welke apps je gaat gebruiken. Door het koppelen van de juiste apps kan je de volle potentie van het platform benutten.
Hoe gebruiksvriendelijk is Shopify?
Shopify is een toegankelijke en eenvoudige tool. Het wordt door talloze gebruikers en ontwikkelaars gebruikt en voor ieder obstakel die je tegenkomt is er wel iemand die er een antwoord op heeft gevonden.
Wat maakt Shopify uniek?
De modulariteit en het aanpassingsvermogen van Shopify maakt het een unieke tool. Met de juiste apps heb je in principe alles wat je nodig hebt. Het is zowel mogelijk om via Shopify een eenvoudige winkel met een enkel product te runnen als een complex dropshipping imperium.
Wat zijn de nadelen van Shopify?
Shopify is enigszins traag met het verwerken van feedback uit de community. Zo zijn er punten van feedback door klanten aangedragen, die momenteel nog niet zijn doorgevoerd. Daarnaast verschuilt het platform zich zo nu en dan achter de app store, waarmee oplossingen worden geboden die ze zelf niet willen bouwen. Het toevoegen van extra apps aan je website kan daarbij weer zorgen voor traagheid, extra kosten en meer tijd.
Wat moet je weten voordat je begint met Shopify?
Doe goed onderzoek naar welke apps je echt nodig hebt en die je echt verder gaan helpen. Dit kan veel tijd en geld besparen. Shopify biedt ontzettend veel apps aan en het is soms lastig inschatten welke je moet kiezen. Laat je bij twijfel adviseren door een van onze Shopify experts. Zij helpen je bij jouw specifieke vraagstuk, zodat je meteen de juiste beslissing maakt!
Een webshop ontwikkelen met Shopify
Bij het bouwen van een Shopify website, is het van belang de juiste webbouwer te kiezen. Opklopper is Shopify expert dat adviseert op jouw vraagstuk en denkt mee in de groei van je verkopen. Met meer dan 1.000 website lanceringen, weten wij alles over Shopify. Heb je vragen of wil je meer weten over de voordelen van Shopify? Neem contact met ons op!